Nem tudom van e olyan ember köztetek aki esetleg emlékszik még rá, de volt nekünk egy Corolla Verso tesztünk, még a legelején és utána írtunk is egy cikket a Verso MMT váltójáról, de ezt most nem részletezném.
Most ismét erről a bizonyos váltóról lesz szó és ugyan arról az autóról. Mint ahogy a címből sejteni lehet van egy hangyafasznyi probléma ezzel az MMT-vel. Menetközben az égvilágon semmi gond nincs vele, de azonban mikor lelassítunk, vagy megállunk és vissza kapcsolja magát 2-1 fokozatba, utána mikor nyomná az ember a gázpedált mert éppen zöldre váltott a lámpa, vagy szabad út nyílt a kereszteződésben, esetleg a gyalogosok is átmentek már a zebrán, mi nem megyünk sehová. Felesleges a gázadás, a motor üresben pörög, kidobja a sebességet hiába van automata módban a váltó. Átkapcsolok manuálba, de az sem működik. A megoldás az szokott lenni, hogy 2x 3x újra kell indítani a motort és azután megjavul. Ezzel csak az a probléma, hogy igen csak feltartjuk a mögöttünk lévőket, akik anyáznak, hogy mi a faszt szerencsétlenkedek itt, mennyek’ má’ tovább. Nincs gond, mert természetesen nem tudhatják, hogy mi a helyzet.
A következő dolog miatt írtam én ezt le. Kíváncsi vagyok, hogy esetleg másnál is előfordult e ugyan ez a probléma, mert ugyebár a Toyota híres a megbízhatóságáról. Nekem egy sima Corollám van 2 éve, semmi hiba eddig. A fater Versojának pedig már több problémája is volt. Egyszer az egész motort kicserélték, mert a szervizben azt mondták "eszi az olajt". Nem ellenkezetünk, mert még garban megcsinálták.
Akkor várnám a visszajelzéseket! Köszönöm!
28 comments
Pcmg says:
Sze 9, 2008
Pont ezért nem szeretem az autómata váltókat 500 LE alatti kocsikban…
donaks says:
Sze 9, 2008
Nekem az alfa selespeed-jével volt hasonló gondom, ami működési elvét tekintve ugyanaz mind a toyotanal az mmt. Mivel a kuplungot és a váltót is hidraulikus léptetőmotorok működtetik, valahogy elő kell állitani az ehhez szükséges hidraulikus nyomást, ezt ezekben a váltókban egy külön kis elektromos pumpa végizi el.
Ez a pumpa hogyha a nyomás egy bizonyos szint alá csökken bekapcsol(alfánál kb30 másodpercenként, váltások számátol is függ, de a lényeg hogy nem működik folyamatosan de viszonylag gyakran szükség van rá)
Ha ez a pumpa valamiért nem működik akkor annyi tartalék nyomás mindég van a rendszerbe hogy üresbe rakja magát.
Nálam is ugyanezek a tünetek jelentkeztek(kb 10-20kilóméterenként egyszer). Megáltam lámpánál a váltó üresben maradt és nemtudtam továbbmenni, viszont 40-50 másodperc mulva magáhoztért.
Végül a pumpát működtető relé cseréjével sikerült megoldani a problémát(2000-3000ft).
Karesz says:
Sze 9, 2008
Ez a hiba nálam is jelentkezett, de az én corollám az elsők között jött ezzel a váltóval.
Számítógépen ki is írta a hibakódot.
Mivel garanciális volt, lecserélték az elektronikát a váltóban, és így egy újabb verziójú szoftver került rá.
Azóta nem jelentkezett a hiba, 91 ezer kilométer van az autóban.
Forester says:
Sze 9, 2008
Ez is az első ilyen Corolla Versok egyike. Még garos volt akkor is előjött ez a probléma cserélték is, ugyan úgy ahogy neked, de most ismét ez a baja. 🙁
Kb 154 ezer van a kocsiban. Az új motorban olyan 60 ezer.
Karesz says:
Sze 9, 2008
Esetleg egy szoftver frissítést meg kellene próbálni, de fel kellene rakni diagnosztikára, hogy van e hibakód, akkor ki lehet szűrni hogy elektronikai, vagy valami mechanikai baj van.
Szerintem programhiba, mert akkor tér magához amikor újraindul az autóval együtt a rendszer. Nekem annak idején akkor javult meg mikor leállítottam az autót, kivettem a kulcsot, vártam három másodpercet, újraindult az egész elektronikus rendszer és rögtön jó lett. Két ismerősnek is ilyen van egy auris-ban és egy új yaris-ban, de nekik nem volt már problémájuk vele. Tudom nem vigasztal, de én szeretem és ha lesz rá lehetőség a következő kocsiban is ez a váltó lesz, mondjuk egy aurisban.
megint says:
Sze 9, 2008
úh, pedig állítólag ez a tipus sosem romlik el
karel_atya says:
Sze 9, 2008
Tippem szerint a hiba okát előttem leirták…
Az enyém tavalyelőtti télen hidegen két egymást követő napon kidobta 5-ből üresbe kb 60-nál… Megrettentem… Azóta se semmi baja…
Nem rossz a félautomata, csak szokni kell… Meg csekkolni a hidraulika-olajszintet…
Imádkozz és tartsd szárazon a puskaport… 🙂
karesz says:
Sze 9, 2008
Ezen kívül nem volt vele semmi gondom, ezt is az első széria hibájának tudom be, amit hamar orvosoltak, ez a harmadik toyotám és a háromnak volt ennyi baja összesen. A munkahelyemen scania-val foglalkozunk és az ugyanilyen működésű váltónál hasonló dolgok előfordultak amit szoftverfrissítéssel javítottak amit a gyár küldött le.
Egyedi hibák bármilyen autónál előfordulnak, statisztikailag megbízhatók a toyoták, a céges a8-as audi például egy katasztrófa többet van szervizbe mint a többi céges autó összesen és egy vagyon a javítás.
megint says:
Sze 9, 2008
Hát kedves karesz az előző A6-unkat(1999) 310000km adtuk el, és nem kellett benne váltót, vagy motort cserélni, 260000-nél kellett valami lamellákat, a mostani hibátlan 91000km után, frissítés néha itt is ajánlott állítólag, de szart ki lehet fogni minden márkából, vagy szériahibást is,pl bmw-nél sűrű a turbo halála(500000ft) a javítás költsége meg az árától is függ egy 30-40 milliós lexusnak, mercinek vagy bármelyik prémiumnál súlyos százezreket(milliókat) ott lehet hagyni, akár egy kavicsfelverődés okozta lámpabúra törés miatt is, kb600000 ft(a kettő azt hiszem), és akkor még nem beszéltem a futóműről, de ezt köszönhetjök a kitűnő utaknak is, külföldön semmi bajuk. Ahogy olvasom a tapasztalatokat, kiderül, hogy nem a régi már a toyo meg a honda sem, sőt ahogy az adatok is mutatják pl a mazda már simán van olyan jó.
Forester says:
Sze 10, 2008
Én is szeretme a Toyotákat, ez nem is kérdés, csak ez a hiba egy kicsit kellemetlen. A minap beszéltem a márkaszervízzel és azt mondták, hogy a megcsinálják szinte ingyen, mert ez olyan probléma ami már garban is előjött és nem vezetői vagy a sok KM oka. Annyi, hogy a munkadíj felét, olyan 15-16 ezer Ft-t kell fizetni. Szóval teljesen korrektek! Megnézték a kocsit és azt mondták, hogy ki kell cserélni teljesen a váltó rendszert és elég sokba fájna, ha ki kellene fizetni.
Dömperberger says:
Sze 10, 2008
Pcmg te hülye vagy, hány 500LE feletti kocsid volt eddig te szerencsétlen! Automata váltónál az a fő lényeg hogy a motorban legyen elég plusz nyomaték hogy az automata váltó mechanikáját és a benen lévő olajat kényelmesen bírja mozgatni. (kb 250 Nm-től már ideális választás). Ja és te műszaki Zseni semmi köze a teljesítményhez!
Forester az a fő gond, hogy az MMT és az alfa váltója sem automata, hanem úgynevezett robotizált váltó. És ezen váltók még mára eléggé kiforrottak de anno még eléggé töketlenek voltak de gyanítom, hogy csak szoftver hiba lehet a gond… no para 🙂
Forester says:
Sze 10, 2008
Tom, hogy csak idézőjelben “automata”. Írtam is pont erről a váltóról egy cikket kb 1 éve. Most nincs kedvem visszalapozni és belinkelni ide. Ha valakit érdekel a címe: A Verso MMT váltója, asszem’ 😀
Tommy1Boy says:
Sze 10, 2008
Hy Forester!
Ez cumi, Suzukit kell venni! Ha érdekel hívj! 😀 Egyébként meg jogos amit szervíz mondott, nem csak azért mert garban előjött a hiba, hanem azért is, mert mert az újonnan beépített alkatrészre újból teljes garancia jár! Ezt írja elő a fogyasztóvédelem! Fel a fejjel mindenhol adódik konstrukciós hiba. Elképzelhető, hogy hiába nektek megcsinálták attól még a régi széria került bele, ahol nem javították ezt a hibát. Jó egyébként a TOYOTA nem kell kekszelni, főleg úgy hogy elviseli a rengeteg gyalázást amit tőletek kap! 😀
De ha mégis népautó serében gondolkoztok, tudod hol találsz!
Csá 😀
csba says:
Sze 23, 2008
Toyota yaris2003 as d4d.Menetközben leáll és kb 30mp múlva indítva beindul.addig semmi vagy csak tekeri.Mi okozhatja?
b22 says:
máj 20, 2009
@Forester: Szia! Tudnál nekem segíteni, hogy melyik az a szervíz ahol az említett összegért (15-20e Ft) foglalkoznak ezzel a váltóval, merthogy én is ugyanezzel a problémával küzdök?
Forester says:
máj 20, 2009
@b22:
Toyota Miskolc a szerviz, de ha nem garos és még garos korában sem voltál ilyen problémával szervizben a Miskolci Toyotánál, akkor kemény pénzekbe fog kerülni a dolog akármelyik márkaszervizbe viszed. Sajnálom, remélem megoldódik a gond.
Egyébként lehet, hogy egy mezei szerelő is tud segíteni (vannak olyanok akik már láttak ilyen problémát csak keresgélni kell) és fele annyiba sem fog kerülni, mint márkaszervizben.
Ferenc says:
okt 11, 2015
Az én MMt-s Toyotám is a fenti hibát produkálja. Balra, vagy jobb kanyarodásban a visszakapcsolásnál kidobja a sebességet, az “N” villog, üresen forog a motor.
Ha 2-3 alkalommal kiveszem a gyújtáskulcsot, akkor áll vissza a rendszer, egészen a következő keresztezésnél a befordulásig.
Kinek van ötlete?
RADARTECH
Tamás says:
nov 2, 2016
Kedves Ferenc , kedves Forester !
Corolla versóm van 11 éves és 53 ezret futott , pontosan olyan próléma van mint amit leirta Forester A márkaszerviz aszt mondta kell cserélni teljes MMT-t és 700 ezerbe kerül .
Tudtok adni vmi tanácsot ? Köszönöm elõre .
Tamás .
Zozi says:
aug 20, 2017
Sziasztok! Remélem olvassák még ezt a cikket az érintettek… Ugyanaz a problémám volt Toyota Yaris esetén a váltóval, és saját magam megoldottam, és azóta egyszer sem találkoztam ezzel a jelenséggel… A 2007-es Yarisnál a motortérben bal oldalon egészen fent, a lengéscsillapító felett van egy kis fekete relédoboz, abban van 3db relé, ezek a váltó reléi. Ezeket kellett kicserélnem nagyobb teljesítményűre, és azóta hibátlan. Én kivágtam a gyári reléket a fenébe, és mindhárom relé helyett tettem 40A teljesítményt kapcsolni képes reléket.
A jelenség nálam (is) az volt korábban, hogy az N fokozat villogott csak a műszerfalon, de ez már nincs 🙂
Ferenc says:
aug 27, 2017
Nos nekem többször jelentkezett az “N villog” és üresbe kerül a válltó.
A napokban is a 0810 -s kódot produkálta.
Van egy használt, tartalék kuplung aktuátor motorom.
Szakmühelybe a motor forgórész kommutátoját felcsiszoltattam, majd “baráti” segítséggek kicseréltük. Nem kellett inocizálni sem. Nagyon jól müködik. Sokkal jobban kúszik, ha a fékről leveszem a lábam.
De pirosban, várakozáskor mindig kiveszem a sebességet üresbe. Eddig ezt nem tettem sajnos. Lehet, hogy eddig rossz volt a vezetéstechnikám?
Ki tudja, hogy miért is jelentkezik a 0810 / aktuátor/ hiba?
Várom a válaszotok. Üdv, RADARTECH.
Ferenc says:
Sze 13, 2017
Kedves ZOZO, az MMT kuplungmotrort vezérlő relé melyik a 3 közül?
Kérlek írd meg nekem, Köszönöm FERENC
Névtelen says:
okt 3, 2017
Végigolvastam a leirásokat, nekem is rögtön megállás után néha kidobja üresbe és megjelenik a piros fogaskerék közepén egy felkiáltójellel. Gyujtáskulcs ki, egy-kettő-három, fogaskerék kialszik, újraindít és már jó is. Valameddig. Úgy tűnik, ez egy általános hibája az M-MT nek.
A kérdésem az lenne, talált már valaki olyan szerelőt, aki ismeri, mint a tenyerét ezt a váltót, és meg tudja mondani, mi a hiba és meg is tudja javítani? Toyotáék itt debrecenben cserélnék nekem kompletten a kuplungot, kapnék új vezérlőt és ellenőriznék a 3 motort, ami végzi a váltást. Szerintük az egyik is biztos hibás. Szóval tegyek nekik félre minimum 500ezret, és talán annyiból ki fog jönni.
Hát szerintem elég lehúzás szaga van.
Segítsetek merre tovább.
Zoltán says:
aug 16, 2018
Kedves Mindenki! Én ennek a hibának a javításával foglalkozom egy ideje. A javítást követően 3 év garanciát biztosítunk minden javított összetevőre.
Zolilevel says:
Sze 3, 2018
Kedves Zoltán!
A kérdésem annyi lenne hogy helyileg hol foglalkozol ennek a hibának az elhárításával illetve egy telefonszámot tudsz e adni?
Köszi!
Edlmayer Antal says:
Sze 10, 2018
Kedves Zoltán! Én is kérnék egy elérhetőséget. A kuplungot már kicserélték, most actuátor felújjításra vár egy hónapja. Fogaskereket esztergáltatnak hozzá. Ha van ötleted szivessen látom.
Névtelen says:
okt 5, 2018
Kedves Zoltán, engem is érdekel egy okos megoldás. Yaris 1.0 a jelenséget már többen jól lerták!
Vadi says:
okt 5, 2018
Nagyon kellemetlen amikor a Lánchídon adom elő csúcsban a Yaris 1.0 M-MT koreográfiát. Kérem a telefon számot, vagy címet.
ZOLTÁN says:
okt 10, 2018
Kedves Mindenki! Az elérhetőségem a weboldalamon is megtalálható, http://katzo.hu