Az innovatív 0.9 TwinAir Turbo bi-fuel metánüzemű erőforrás a nagy presztízsű Év Motorja Díj idei szavazásán a tizenkét kategória egyikét megnyerve „2013. legjobb zöld motorjának” bizonyult. Az idén tizenötödik alkalommal megrendezett, nemzetközi verseny az autóipar egyik legnagyobb jelentőségű megmérettetése, amelyen a világ összes vezető autógyártója részt vesz.

120904_F_Panda_06

A zsűri 36 ország hetvenhat újságírójából és autóipari szakemberéből áll, akik felismerték az új, metánüzemű TwinAir Turbo bi-fuel erőforrás nagyszerű tulajdonságait: ez az élvonalbeli motor a kiemelkedő teljesítményszintet kiváló anyagi és környezeti fenntarthatósággal társítja.

A „2013. Legjobb zöld motorja” díjat a mai napon, Stuttgartban adták át az Engine Expo 2013” kiállítás keretében.

A metánüzemű bi-fuel TwinAir Turbo erőforrás: nincs hozzá hasonló

A tavalyi évben, az új Fiat Pandaban bemutatott, innovatív kéthengeres erőforrás a metán üzemanyaggal járó környezeti előnyöket a Turbo TwinAir technológia által szavatolt teljesítménnyel és élvezetes vezethetőséggel társítja. Kiváló bizonyítéka ennek a motor legnagyobb teljesítménye (80 LE / 59 kW 5500/perc fordulatszámon) és bőséges forgatónyomatéka (140 Nm már 2500/percnél). Mindeközben a motor magától értetődően takarékos és tiszta üzemű: az új Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power CO2-kibocsátása például csupán 86 g/km,ami a piac legalacsonyabb értékei közé tartozik; a motor vegyes üzemben csupán 3,1 kilogramm metánt használ el 100 kilométeren.

120904_F_Panda_02

A benzinüzemű modellhez képest a TwinAir bi-fuel modell egyedi üzemanyagellátó komponenseket (leömlő, befecskendezők, elektronikus motorvezérlés, valamint különleges geometriájú, csekély kopású anyagból készült szelepek) kapott.

Az összes alkatrész tökéletes integrációjának, valamint az ultramodern technológiáknak (mint a MultiAir rendszer vagy a turbófeltöltő) köszönhetően a motor tökéletesen megbízható, metán üzemben változatlan teljesítményt és vezethetőséget biztosít.

Az új 0.9 TwinAir Turbo Natural Power 80 LE erőforrás jelenleg a Fiat Panda és 500L Natural Power modellekhez, valamint a Lancia Ypsilon EcoChic kiviteléhez rendelhető.

TwinAir: 2011-ben bevezetett, többszörösen díjnyertes technológia

A TwinAir már piaci bemutatkozásakor sikert aratott a 2011-es „Év motorja” szavazáson. Összesen négy díjat hozott el: saját lökettérfogat-kategóriájának (1000 cm3 alatt) díját, a „2011. legjobb új motorjának” járó díjat, a „2011. legjobb zöld motorja” címet, valamint elnyerte a „ 2011. év legjobb motorja” címet is. Ez utóbbi az 1999-ben Nagy-Britanniából útnak indult díj legmagasabb rangú kitüntetése.

120904_F_Panda_05

A TwinAir motorok családja ma három tagból: a 65 lóerős szívómotorból, valamint a 85 és 105 lóerős Turbo kivitelekből áll – utóbbi egyébként kategóriájának legjobb fajlagos teljesítményét (120 LE/liter) kínálja. A méretcsökkentés iskolapéldájának számító, különösen takarékos TwinAir motorcsalád kifinomult MultiAir technológia alkalmazásával gondoskodik a szívó oldali szelepek intelligens vezérléséről, ami kiemelkedő teljesítményszintet és ezzel egyidejűleg kedvező üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást eredményez.

Ugyanennek a technológiának köszönhette 2010-ben az „Év legjobb új motorja” címet az 1.4 MultiAir Turbo motor, megerősítve a Fiat vezető szerepét az úttörő technológiákban bővelkedő, csekély környezeti hatású, kis lökettérfogatú motorok fejlesztése és gyártása terén.