Egy újfajta, rendhagyó teszttel mutatjuk be nektek a Ford Kugát, inkább a képi hatásra koncentráltunk most, mintsem a sok szövegre. Várjuk visszajelzéseket a cikk végén kommentben, a teszthez pedig kellemes időtöltést és ne felejtsétek el megnézni a videót is!

D07_8367Sokkal nyersebbre, robusztusabbra és őszintébbre sikeredett az új Kuga formaterve az elődhöz képest, még akkor is ha apró különbségekről van szó. Mindezek nagyon jót tettek az egész autónak, bár még mindig nem erre fognak mutogatni a gyerekek az utcán sétálva, hogy “apa, apa nézd ott egy új Kuga”. Picit olyan mint Szürke Gandalf, kifelé keveset mutat, észrevétlenül elvegyül a tömegben, de a köpenye alatt rejtőzik az igazi mutatvány.

D07_8377

Készítettünk egy egyedi hangulat videót is ahol remek kis HD felvételek kavalkádja között ismerhetitek meg a Kuga adottságait.

Attól nem kell félnünk, hogy egy komolyabb napsütéses órában a króm díszítő elemekről visszaverődő fény kiégeti a retinánkat, mert nem vitték túlzásba a cicomázást aminek én személy szerint nagyon örülök. Maradjanak csak meg a flitteres csiricsárék a plázacicáknak. A lenti képen látható az összes díszítőelem amit kapott az autó.

reszletek

Méretét tekintve is örvendezhetnek akik egy ilyen modell vásárlása mellett teszik le voksukat, hiszen 8 centivel lett hosszabb és a csomagtartó is 80 literrel növekedett meg az előző modellhez képest, így már 500 liternyi tárolóhely áll rendelkezésünkre hátul. Azonban picit alacsonyabb és keskenyebb, de mégis nagyobbnak érződik mint a “régi” Kuga. Kipróbáltuk négy személlyel és még mögöttem is kényelmesen elfértek, pedig majdnem 2 méter magas vagyok. Egyszóval tágas. Erre a meglehetősen remek térérzetre még rádob egy lapáttal a dupla napfénytető, aminek az első részét ki is lehet nyitni. Azonban ennek a felára közel 200 ezer forint körül mozog.

D07_8393

D07_8417

D07_8420

Szinte a legmagasabb felszereltségű volt a tesztautó, így nem is kell mondanom, hogy a belső anyaghasználat kiváló és megérkezik rögtön a prémium érzet, amint beszállunk az autóba.

D07_8595D07_8606D07_8580

2 literes dízel motorral volt felszerelve múltheti Kugánk, abból is a 163 lóerős Powershift váltós változat. Nyomatékban nincs hiány, szépen szedi a lábát ezzel a konstrukcióval és sport módba kapcsolva még a váltások sebessége is kellően gyors.

D07_8597 D07_8423

Az intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően terepen is ügyesen mozog és megbirkózik az akadályokkal, csak arra a kis műanyag szakállra kell ügyelnünk ami az első lökhárító alatt helyezkedik el, szóval ha egy komolyabb traktornyomba sikerül beleesnünk, bizony meg tud sérülni az a levegőbeömlő ami bele van építve a kis szakállba.

D07_8614 D07_8412

Az elektromosan nyíló csomagtérfedél nagyon kényelmes és jó móka, de sajnos a láblengetős kinyitás nem igazán akart működni. Kb 10 alkalomból kétszer sikerült így kinyitni és szándékosan mással is kipróbáltattam, mert elég béna vagyok az ilyesmihez, de nem igazán sikerült senkinek.

A remek szigetelésnek köszönhetően nagyon csendes az utastér bármilyen terepen is haladunk és még autópálya tempónál is meglehetősen halk. A futómű igazán puhán dolgozik, könnyen veszi a magyar utak által kínált kátyúk tömkelegét és meglepő módon azt sem veszi zokon, ha kicsit sportosabban vesszük a kanyarokat, nagyon jól alkalmazkodik a vezetési stílusunkhoz. A kormányzás az olyan semmilyen, nem sok visszajelzést kapunk és olyan mintha egy vödör kásában forgatnánk a kormányrudat, egyébként könnyen tekerhető még álló helyzetben is.

D07_8373 D07_8386

Összességében nagyon megkedveltem a Kugát az általam beletekert közel 1000 kilométer alatt, és a hét végeztével nehéz szívvel váltam meg tőle. Picit hozzám nőt ez a hétköznapi útitárs. Bár a mi kis családunk még csak két főből áll, de több gyermekes szülők kedvenc játékszerévé tud válni az autó, biztos vagyok benne.

Listaára és a konkurenciák: 

Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium Powershift 163LE        9.340.000.- HUF
Toyota RAV4 2.2 D-4D Style aut. (150 LE)                   9.420.000.- HUF
Mazda CX5 2.2 CD Revolution 4WD aut. (150 LE)    10.140.000.-HUF

D07_8478