Le Mans 24h fényképes összefoglaló egy fantasztikus versenyről!

Összefoglalónkban megmutatatom én hogyan láttam a versenyt, bepillantást nyerhettek a Michelin gumiszerelő műhelyébe, ez egy hatalmas vereny, ami mindent visz!!!

Pénteki életképek, a szerelők még próbálnak mindent megtenni az autókért 🙂 a raklapos diffi/felfügg. az egyik kedvenc

 

IMG_0796 [1600x1200]IMG_0788 [1600x1200]IMG_0774 [1600x1200]

 

 

 

 

Üzemanyag töltő, mennyire hiányzik az F1ből…Audi Nr.2 és a kabalamaci

IMG_0858 [1600x1200]IMG_0837 [1600x1200]IMG_0842 [1600x1200]IMG_0835 [1600x1200]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nagy a sürgés-forgás, pénteken mindenki benézhetett a boxutcába

IMG_0782 [1600x1200]

IMG_0828 [1600x1200]IMG_0819 [1600x1200]

IMG_0803 [1600x1200]Csütörtökön csupán egy szimpla Francia kisvárosnak tűnt az odatévedt turistának , péntekre azonban beindult az élet. Parádéval, felvonulással és különféle műsorokkal nyitották meg a 2014.évi futamot. Az ünnepségen átadták a pole pozícióért járó plaketteket is. Alex Wurz, Kazuki Nakajima és Stéphane Sarrazin. A felvonuláson résztvett Allan McNish háromszoros LeMans győztes versenyző aki idén a verseny Grand Marshal-ja volt, az elmúlt évi győzelem után. Volt szerencsém találkozni vele, fantasztikus ember, igaz legenda. Giancarlo Fisichella, Gianmaria Bruni és Toni Vilander, fantasztikus autók, hatalmas hangulat.

IMG_1202 [1600x1200]

IMG_1194 [1600x1200]IMG_1301 [1600x1200]

IMG_1260 [1600x1200]IMG_1238 [1600x1200]IMG_1356 [1600x1200]

IMG_1189 [1600x1200]

IMG_1165 [1600x1200]IMG_1156 [1600x1200]IMG_1148 [1600x1200]

IMG_1101 [1600x1200]IMG_1093 [1600x1200]IMG_1073 [1600x1200]

IMG_1047 [1600x1200]IMG_0948 [1600x1200]

Michelin főhadiszállásIMG_1970 [1600x1200] A versenyzők már felsorakoztak, az idei versenyt Fernando Alonzo indította, Jean Todt társaságában.

IMG_1703 [1600x1200]IMG_1666 [1600x1200]IMG_1951 [1600x1200]

 

 

 

 

 

Az eső megérkezett, nem sokkal a verseny kezdete után, nagy kavarodást és balesetet okozva ezzel. A Nr.8 Toyota és a Nr. 3 Audi meg is találták egymást az Audi eső és forgalom miatti belassulása miatt.

IMG_2004 [1600x1200]IMG_1922 [1600x1200]

IMG_1909 [1600x1200]IMG_1897 [1600x1200]IMG_1864 [1600x1200]

IMG_1787 [1600x1200]IMG_1985 [1600x1200]IMG_1948 [1600x1200]

 

 

 

 

 IMG_1922 [1600x1200]Az eső amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan tovább is állt, a nyári napsütés pedig gyorsan elkezdte felszárítani az aszfaltot.

IMG_1909 [1600x1200]IMG_1897 [1600x1200]IMG_1864 [1600x1200]

IMG_1787 [1600x1200]IMG_1985 [1600x1200]IMG_1948 [1600x1200]IMG_1650 [1600x1200]

A Michelin gumi műhelye gyakorlatilag egy fullos műhely. Érdekességek: A versenyen 44 csapat használt Michelin abroncsokat. Összesen 7000 abroncsot vittek a versenyre a csapatok számára, természetesen ennek csak töredékét használták fel kb 30-35%. A műhelyvezető elmondta, hatalmas kihívás gumi szempontjából is a Le Mans 24h verseny, hiszen 24 óra leforgása alatt folyamatosan változó körülményeknek kell megfelelni, olyan gumi összetételre van szükség, amely megfelel az éjszakai hűvösebb időben és a nappali forró aszfalton is. Az abroncsokra nagyon vigyáznak, egy balesetnél, azonnal összeszedik a gumitörmelékeket is. A használt gumiabroncsok visszakerülnek a Michelinhez és ott tovább elemzik azokat. Minden egyes gumiabroncs vonalkódozva van, a vonalkód minden információt tartalmaz, melyik csapaté lesz a gumi, hol készült, milyen összetétele van az abroncsnak stb. A már felszerelt abroncsokat 1,5bar nyomással szállítják a csapatokhoz, ezt természetesen minden csapat a saját ízlésének és körülményeknek megfelelően változtat, de általában 2.0bar fölé nem mennek.
IMG_1517 [1600x1200]     IMG_1528 [1600x1200]     IMG_1497 [1600x1200]

IMG_1468 [1600x1200]

IMG_1455 [1600x1200]IMG_1452 [1600x1200]

Ez a Ferrari befejezte…, hagyomány szerint a versenyt idő előtt befejező csapatok lehúzzák a garázsajtót.IMG_2034 [1600x1200]      IMG_2334 [1600x1200]      IMG_2331 [1600x1200]

Eljött az éjszaka, de a tempó egyáltalán nem csökkent.

IMG_2109 [1600x1200]

IMG_2323 [1600x1200]IMG_2310 [1600x1200]

IMG_2306 [1600x1200]IMG_2223 [1600x1200]IMG_2132 [1600x1200]

IMG_2118 [1600x1200]IMG_2064 [1600x1200]

IMG_2057 [1600x1200]IMG_2044 [1600x1200]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hajnal további meglepetéseket tartogatott, a versenyben sokáig vezető, pole pozíciót szerző Nr. 7 Toyota Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, és Nakajima autója 14 óra elteltével megoldhatalan elektromos problémák miatt kiállni kényszerült.

IMG_2632 [1600x1200]IMG_2592 [1600x1200]IMG_2583 [1600x1200]

IMG_2517 [1600x1200]IMG_2457 [1600x1200]

IMG_2446 [1600x1200]IMG_2443 [1600x1200]
IMG_2440 [1600x1200]

IMG_2431 [1600x1200]IMG_2424 [1600x1200]IMG_2648 [1600x1200]IMG_2395 [1600x1200]

IMG_2366 [1600x1200]IMG_2344 [1600x1200]

És igen, sokan nem hitték, a szakértők nem is tartották esélyesnek az Audi csapatot, mégis dupla győzelmet arattak, a harmadik helyen a Toyota. Rendkívül izgalmasra sikerült az utolsó 2 óra, a sokáig vezető Porsche Mark Webber vezetésével hirtelen belassulni kezdett, vélhetően olajpumpa probléma okozta a veztét, így innentől már az Audik vették át az uralmat a hátralévő másfél órára. Pedig az Audiknál sem volt minden rendben, a győztes csapat szintén belassult a verseny vége előtt kb. 5 órával, kiderült turbo problémáról van szó, a csapat 23perc alatt megoldotta a problémát és a tovább folytatták a versenyt.

IMG_2676 [1600x1200]      IMG_2643 [1600x1200]

IMG_2764 [1600x1200] IMG_2754 [1600x1200] IMG_2792 [1600x1200]

IMG_2738 [1600x1200] IMG_2686 [1600x1200]

IMG_2797 [1600x1200]