Nissan egy alaposan átdolgozott 370Z NISMO változat bemutatásával erősi a közúti NISMO modellek kínálatát. A GT-R NISMO nyomdokaiban haladva a 370Z számos formatervezési és műszaki módosítást tartalmaz, mellyel minden idők legsportosabb 370Z modelljének számít.

A Nissan NISMO modell-filozófiájának megfelelően az új 370Z NISMO is tökéletesen megtestesíti a nagy teljesítményű autózás lényegét, és a vezetőt állítja a középpontba. A 30 éves versenyzési és műszaki tapasztalatokkal rendelkező NISMO számos részletre kiterjedően dolgozta át a 370Z NISMO modellt, amely az eddigieknél is meghatározóbb és lebilincselőbb vezetési élményt kínál.

Formai módosítások és új aerodinamikai csomag

A 370Z NISMO eddig is vonzotta a tekinteteket, ám merészebb, erőt sugárzó, új megjelenésével még inkább kitűnik a tömegből. A teljesen áttervezett első lökhárító a nagyobb légbeömlőn kívül további légbeömlőket tartalmaz a kerékívek előtt, valamint új, LED-es nappali menetfényeket is rejt.  Az újdonságok közé sorolhatók a fekete keretű fényszórók, a különleges, piros NISMO csík a lökhárító alján, az áttervezett oldalsó küszöbök és külső tükrök, valamint a különleges NISMO emblémák.  A megújult 370Z NISMO modellen mutatkoznak be az új, 19 colos, fekete és ezüst színű Rays könnyűfém keréktárcsák.

123075_1_5

Ami az autó hátsó részét illeti, a Nissan egy új lökhárítóval és légterelővel igyekszik kihangsúlyozni a márka formatervezési és műszaki különlegességét. A 370Z NISMO teljes mértékben átdolgozott aerodinamikai csomagjának részeként az új változat kisebb hátsó légterelőt kapott, amely az első lökhárítóval együtt nagy sebességnél jelentősen növeli a leszorítóerőt. Sőt, ez a nagyobb erő immár egyenletesebben oszlik el az első és a hátsó tengelyek között, ami kiegyensúlyozottabb úttartást eredményez. A Nissan számításai szerint a 370Z NISMO új aerodinamikai rendszere a kategóriatársakénál nagyobb leszorítóerőt biztosít.

A versenyautók által inspirált belső tér

A Nissan jól tudja, hogy a NISMO modellek vezetői szenvedélyesen vonzódnak a nagy teljesítményű autók iránt. Az új modellben jobb megtámasztást adó és kényelmesebb, új Recaro ülések várják azokat a tulajdonosokat, akik szeretnék teljes mértékben kiaknázni a 370Z menetteljesítményeit és a futóművében rejlő lehetőségeket.

123083_1_5

A közkedvelt Recaro Sportster alapjaira épülő üléseket kifejezetten a 370Z NISMO modellhez tervezték. Az új ülések a számos módosításnak kösztönhetően kitűnő megtámasztást biztosítanak a vezető számára. A tökéletes vezetési pozíció elérése érdekében a Nissan részletesen elemezte az ülést és annak autóban való elhelyezkedését.

123081_1_5

A hagyományos csővázas szerkezet helyett alkalmazott új, kagylósított kialakítással a Nissan mérnökei javították az ülés merevségét, ugyanakkor csökkentették annak tömegét. Az egységes belső megjelenés érdekében az üléseket piros és fekete bőrrel, valamint a kormánykerékhez illő Alcantara huzattal vonták be.

Hihetetlen teljesítmény, továbbfejlesztett futómű

Az új 370Z NISMO meghajtásáról egy 344 lóerős, 3,7 literes, hathengeres motor gondoskodik, mely nyers erejével felejthetetlen vezetési élményt biztosít. Az alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló, különlegesen magas nyomatéknak és a széles fordulatszám-tartománynak köszönhetően a 370Z NISMO mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A 370Z NISMO kettős kipufogórendszere ráadásul tökéletesen sportos hangzást biztosít.

123079_1_5

A 2015-ös modellév újdonságaihoz tartozik, hogy a csak coupé karosszériával és hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval elérhető 370Z NISMO felfüggesztéseit számos ponton módosították (a részleteket lásd az alábbi bekezdésben). A nagyobb kényelem érdekében változtattak a hátsó rugók és lengéscsillapítók keménységén, míg a szőnyegek és hátsó kerékjárati védőburkolatok módosításával tovább csökkentették a menetzaj szintjét.

A 370Z teljes kínálatát érintő módosítások

A kínálat csúcsán álló NISMO modell átdolgozásán kívül a Nissan a 370Z többi változatán is számos formatervezési és műszaki módosítást hajtott végre, melyek egytől egyig a vezetési élmény növelését és a kedvezőbb ár-érték arány elérését szolgálják.

A 2015-ös modellév egyik újdonsága a fegyverszürke színű, 18 colos keréktárcsák megjelenése. Az alapváltozatokhoz  és Prémium verziókhoz alapáron kínált új keréktárcsák fokozzák a 370Z sportos megjelenését, így az autó még inkább kitűnik a tömegből.

123069_1_5

A további jelentős módosítások közül kiemelhető az új ülések alkalmazása. A jobb megtámasztást adó és kényelmesebb Spinal ülések kagylószerkezete a korábbi fémvázas üléseknél nagyobb szilárdságot és kisebb tömeget biztosít. Az eredmény: jobb vezetési pozíció, a nagy sebességű kanyarokban is fokozott kényelem és sportosabb megjelenés.

A 370Z átdolgozása során a felfüggesztések beállításainak módosításával nagyobb kényelmet és alacsonyabb zajszintet értek el. A NISMO-n kívül az összes változatnál megváltoztatták a hátsó rugók és lengéscsillapítók keménységét, valamint új belső kerékjárati burkolatokat és új szőnyegeket alkalmaztak. Ezek a fejlesztések hozzájárulnak ahhoz, hogy a vezető kompromisszumok nélkül élvezhesse a 370Z kiemelkedő menetteljesítményét.

123071_1_5

A 370Z természetesen megőrizte azokat a tulajdonságokat, amelyek korábban is a kategória élvonalába emelték. Az autó meghajtásáról egy 328 lóerős, 3,7 literes, V6-os motor gondoskodik, amely egy hatfokozatú kézi kapcsolású, vagy egy hétfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A 370Z továbbra is az egyetlen modell a kategóriájában, amelyben megtalálható a világ első, teljesen szinkronizált fel/lekapcsolást biztosító, fordulatszám-szinkronizáló rendszere, a Syncro Rev Control.