Avagy villámteszten a Caddy Maxi!

Pénteken jött a hirtelen feladat, ki kell jutni leghamarabb kedden Csehország egyik legnyugatibb csücskébe, és onnan vissza Budapestre még aznap. Nosza rajta, érdekes lesz gondoltam, de egy ilyen úton minden kiderül, mit tud a kis Caddy.

Villámteszt alanyunk egy 2008-as évjáratú, 1.9 Tdi 105 lóerős Vw Caddy Maxi volt. Felszereltségét tekintve semmi extra, csupán egy manuális klíma volt benne, de ne várjunk csodákat, hiszen egy kishaszonról van szó, minden a praktikum jegyében. Viszont van rajta két nagy tolóajtó mindkét oldalon, ami tovább könnyíti a problémamentes be és kipakolást.

VWcaddy

Hajnal háromkor indulás, valahogy ki kell bírni, menni fog ez, sok kávé és elszántság kérdése. A motor szépen indult, a vízhőmérséklet, a Vw víz előmelegítési rendszerének köszönhetően gyorsan optimális tartományba ért.

Az autópályán gyorsan rá kellett jönnöm, hogy a Caddy Maxit nem hosszú távú autópályás utazásra tervezték, a rakodótér szigetelésének hiánya miatt a menetzaj normál utazó tempónál már igen hangos és zavaró.  Az utazás során találtam egy „erőteret”, ahol zajmentesebb a környezet, ez a szélvédő közelében található, de valljuk be ez nem igazán opció egy ilyen útnál. Továbbá az is gyorsan feltűnt, hogy az index pont dupla annyit kattan mint más autókban, ennek az oka, hogy a relé mellé még a hátsó indexeket is hallani a puttonyból… Szintén a nem jól szigetelt raktér hibájából adódik, hogy autópályán telefonálni szinte lehetetlen, minden visszhangzik, még a fékpedál kapcsolója is kattog.

800px-VW_Caddy_rear_20071026

A váltó pontos és jól kapcsolható, ugyan 5 sebesség + hátramenet, de így is elviselhető az áttételezésnek köszönhetően az elosztás, nem pörög a motor vészesen a megengedett sebességhatárokon belül, de városban még így is szép tempósan lehet haladni.

Fogyasztás tekintetében szépen teljesített az autó. Autópályán nálam az autó 6.3 litert fogyasztott, amit később a Prága felé vezető útjavításoknak, illetve a Prága után következő autóúton 90 km/h-s poroszkálásnak köszönhetően sikerült leszorítani 6.0 literre. A fedélzeti műszer pontosan adta vissza az átlagfogyasztás értékét.

Végül sikerült felvenni a szállítmányt Karlovy Varitól még 20km-re, majd sikeresen visszatérni Budapestre. A Caddy Maxi összességében jól teljesített, egy jó futóművel, érezhetően jól összerakott motor+váltó kombinációval, a lehetőségekhez képest kényelmes beltérrel, tágas rakodótérrel 4,2köbméter, és bár szubjektív véleményem szerint borzasztó fékekkel, de kiválóan tette a dolgát és ez a lényeg. Ez az autó kis távokra, jól megpakolva használható ki igazán, sebaj, most már csak pihenni kellene egy nagyot!

1024px-2008-2010_Volkswagen_Caddy_Maxi_(2KN)_1.6_van_(2011-11-18)_01

Műszaki adatok:

Saját tömeg: 1648 kg

Össztömeg: 2280 kg

Hossz: 4875 mm

Szélesség:  1794 mm

Magasság: 1834 mm

Tengelytáv: 3002 mm

Csomagtér térfogata: 1650 l

Raktér hossza: 1558 mm

Raktér szélessége: 2250 mm

Raktér magassága: 1257 mm

Gumiméret elöl: 195/65 R 15

Gumiméret hátul:195/65 R 15

Végsebesség: 166 km/h

Gyorsulás ideje 0-ról 100 km/h-ra: 13.00 másodperc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm

Maximális teljesítmény: 76 kW

vw-caddy-maxi-08

 

A VW Caddy 1.9 PD TDI Maxi egy 4 ajtós, 5 üléses 5 sebességes manuális váltóval szerelt kombi kivitelű autó. Gyártását 2008-ben kezdték meg.