Elérkezett hazánkba is a Kia Sorento harmadik ráncfelvarrott változata. A Koreai autógyár az utóbbi években szárnyal az eladások tekintetében. Mitől lett jobb a Sorento III? Meglépték azt ami az egyik legfontosabb dolog, meghallgatták a vásárlók véleményét.

DSCF7568

Bizony a Hunday-Kia konszern egyszercsak a világ ötödik legnagyobb autógyártójává lépett elő. Csak az elmúlt évben 7,2 millió eladott autóval büszkélkedhetnek, az autó eladásaik 110%-kal növekedtek, ebből a tortából Európa +60%-kot hasít magának, de ami azért sokat elmond a márkanév fejlődéséről, hogy négy év alatt triplájára nőtt az eladott autók száma. De a Kia itt nem áll meg, mert szakmai stábját tovább fejleszti és bővíti. Legújabb igazolásuk nem más, mint a BMW M részlegéről érkező Albert Biermann fejlesztési vezető, akinek a munkájában bizonyosan nem fogunk csalódni. Mi állhat ennek a gyors fejlődésnek a hátterében? Nos, a legjobban a Kia új zászlóshajója, a Sorento harmadik kiadása mutatta meg nekünk.

DSCF7552

A legújabb kiadású Sorentot elsőként a múlt ősszel a Párizsi Autószalonon mutatták be. Idén pedig végre megérkezett Magyarországra is. A gyártó a D-SUV  kategóriát jelölte meg számára, tehát elméletileg nagytestű crossover. Érdekes, de konkurenciaként a következő autókat jelölte meg a gyártó: BMW X3, Volvo XC60, Audi Q5. Ezek igazán szépen hangzanak, de tényleg tud ennyit az új Sorento, vagy ez egy marketinges túlpozícionálás?

Elsőként nézzük a méreteket. 4,8 méteres hosszúságával akár hét személy is szállítható. A hátsó ülések mögött felhajtható üléssorral növelhető meg plusz két fővel a szállítható személyek száma. Természetesen ezt senki ne úgy képzelje, mintha egy kisbuszról beszélnénk, egy átlagos méretű felnőttnek nem biztos, hogy kényelmes a ki és beszállás leghátulra,  de a lurkókat az iskolába elvinni  egészen biztosan tökéletes lehet.

DSCF7561

 A csomagtér 7 személyesre alakítva 150l, 5 személyre 660l, ha pedig az összes hátsó ülést lecsukjuk 1732 liternyi térfogatunk lesz pakolni.

 És itt jön ismét a képbe az amit a cikk elején is említettem. A Kia tanulmányozta és megkérdezte az előző Sorento vásárlókat, mik a prioritásaik, milyen körülmények között használják az autóikat. Az eredmény nem túl meglepő, a vásárlóik elenyésző többsége használja terepen is Sorentoját, javarészt aszfalton közlekedik városi környezetben. Ennek eredményeképp az autó hasmagassága is csupán 185 mm, és az elődhöz képest bizony romlottak a terepjárási képességei az autónak. Viszont 1,8 tonna és bizony méreténél fogva is tekintélytparancsoló, ez nem vitás. Budapest útjain meglepően szépen, és komfortosan lehetett haladni a Sorentoval, még úgy is, hogy a 19-es kerekkel volt szerelve a vas. Ennek ellenére a beltér csendes, egyáltalán nem zörgős, és halk volt.

DSCF7613

A Kia nagyon büszke az új Sorento frontjára, innen is ragadt rá az utcai farkas elnevezés. Nem is alaptalanul, hiszen tényleg jól sikerült az autó eleje. A hűtőrács maximálisan megfelel a jelen kor elvárásainak, modern szinte Európai vonalvezetés, remek összhangban a motorháztető, lámpák és lökhárító vonalvezetése. A hátsó rész már egy picit más kérdés ugyan ott is összhangban vannak a különböző alkatrészek mégis kicsit hiányérzetünk volt, mikor közelebbről szemügyre vettük. De a Kia azért hátulra is rejtett meglepetést. Ha a kezünk tele van csomagokkal, de nálunk a kulcs és az ajtó mögött állunk, a csomagtér ajtó önmagától kinyílik.

DSCF7550

A beltér.

Nos, itt is sincs okunk panaszra anyaghasználat tekintetében. Felnőtt a Kia ahhoz a színvonalhoz, amivel már lehetséges, hogy a konkurencia márkák helyett ezt az autót válaszatják a vásárlók. Jó anyagminőség, igazán minőségi kidolgozás. Nem vitték túlzásba a belső díszítő elemeket, fémcsíkokat, éppen annyi, amennyi egy minimalista dizájnhoz elegendő, úgy, hogy közben mégis jól érezze benn magát az ember.

DSCF7604

 

DSCF7609

 

DSCF7611

Motorválaszték tekintetében nem szükséges nagyon gondolkodni, ha valaki egy Sorentot szeretne. Bár két féle motorral gyártják egy 2.4 literes benzines és egy 2.2-es dízel. A hazai importőr a felhasználói igényeket figyelembe véve a 2.2 dízel erőforrást kínálja kizárólag a Sorentoval, amely 200 lóerejével és 441Nm -es nyomatékával, szépen és kényelmesen viszi az 1,8 tonnás vasat. A motort kiegészítendő; választható 6 fokozatú kézi és automata sebességváltó is az autóhoz. A mi tesztautónkban 6 fokozatú automata váltó volt szerelve és nagyon szépen tette a dolgát, egyenletesen, rángatásmentesen, ahogyan ez el is várható.

DSCF7593

Felszereltségét tekintve, teljesen korrekt a Kia ajánlata, alapfelszereltségként adják az első- hátsó ülések fűtését, kormányfűtést, a pakolást segítő szenzorok stb. Az alapára a Sorentonak 9,4m Ft, ami könnyedén feltornázható a legfelszereltebb modellig, ami közel 13m Ft. Ebben már panoráma tető, érintőkijelző, első ülés hűtés, automataváltó, táblafelismerő stb. benne van. De mennyire éri meg akár a 13m Ft? Nos, ha nem vágyunk mondjuk a legcsillogóbb belsőre, a legmodernebb kütyükre, hanem megelégszünk egy prémium kategóriát súroló autóval, ami maximálisan teszi a dolgát, pontosan abban amire való….nagyon is megéri, hiszen a konkurenciához képest, még teletömött extrákkal is mérföldekre van a vételár tekintetében, a hét év garanciát már nem is nézve.

DSCF7595