A múlt hétvégén a Slovakiaringen csaptak össze egymással Európa legjobb driftesei a 2015-ös King of Europe sorozat hetedik, záró állomásán. A háromszoros Európa-bajnok Kerényi Ádám számára nagy volt a tét, hiszen a sportág történetében először címet védhetett volna. Ám a technika közbeszólt, és a bíztatóan végződő edzések után az új versenykompresszor tengelyének törése miatt a Tomracing Motorsport versenyzője kvalifikálni sem tudott magára a versenyre.

 

Ahogy kezdődött, úgy végződött Kerényi Ádám számára a 2015-ös kontinensviadal, a King of Europe szezon. A háromszoros Európa-bajnokot ugyanis az év első felében technikai gondok hátráltatták – a lengyelországi versenyen el sem tudott indulni –, ám a nyári két futamgyőzelme után volt arra esélye az elmúlt hétvégén, hogy az utolsó, dupla pontos, Slovakiaringen rendezett versenyen a sportág történetében először címet védjen. A Tomracing Motorsport driftere ugyan 91 pontos hátrányban várta a futamot, ám az edzéseken annyira jól működött minden, hogy már-már mindenki bízni kezdett a csodában.

2015-kerényi_ádám1

 

És ekkor a technika ördöge úgy döntött, Kerényi Ádám ne írjon sporttörténelmet. Az edzések legutolsó körének utolsó kanyarjaiban egy csattanást hallott a háromszoros Európa-bajnok, majd mindössze annyi erő maradt az autójába, hogy ki tudjon gurulni a pályáról. A címvédő álmok elszálltak, hiszen amikor a szerelők belenéztek a motorházba, azonnal látták, nincs tovább.

2015-kerényi_ádám2
„Pedig semmi sem utalt arra, hogy végül így záródik számunkra a szezon. Csütörtökre mindent összepakoltunk, pénteken már jóval idő előtt megérkeztünk a Slovakiaringre. A 16 fős csapatom pillanatok alatt felállította a standot, elrendezett mindent, átnéztük az autót még egyszer, megtankoltuk, majd új gumikat raktunk fel rá. A sportág megalapítója, Keiichi Tsuchiya volt a meghívott versenybíró a hétvégén, ami jó hír volt a számomra, hiszen a pálya kijelölésekor pont az olyanoknak kedvezett, akik a teligázas, gyors driftet preferálják. Mint én, hiszen ez illik igazán a stílusomhoz. Az edzéskörök jól mentek, az utolsó három kanyaron már gázelvétel nélkül át tudtam hajtani. Ám az utolsó kör utolsó kanyarjainál egy fémes csattanást hallottam, és ennek következtében elment minden motorerő a BMW-ből. Nagy nehezen legurultam a pályáról, és amikor szerelőm, Tomi benézett a gépháztető alá, azonnal jelezte, vége mindennek, hiszen az új versenykompresszor meghajtó tengelye eltört, és ezt a helyszínen lehetetlen orvosolni. Nagyon csalódottak vagyunk, és a következő pár hétben alaposan átgondoljuk, hogyan és merre folytatjuk tovább” – jelentette ki Kerényi Ádám.

2015-kerényi_ádám3