A Michelinnél mindig is nagyon fontos volt, hogy folyamatosan kutassák a magasabb teljesítmény elérésének lehetőségét, új kihívásokat keresve, mind magasabb és magasabb célkitűzéseket teljesítve. Már többször írtunk róla, hogy a Michelin elkötelezett az innováció, technológia, és biztonság irányában a gumigyártás, fejlesztés terén, mindezt, már többször is megtapasztalhattam, hatalmas szenvedéllyel teszik. 

Michelin2

Idén igazán sikeres évet zár a Michelin a versenypályákon, ami azért is rendkívül fontos, mert fejlesztéseik nagy része, átkerül azokba az abroncsokba, amelyeket mi a hétköznapok folyamán is használunk.

Michelin

Íme néhány érdekesség a 2015-ös Michelin közreműködések legfontosabb eredményeiről:

WEC, vagyis a World Endurance Championship, ezt a versenysorozatot a méltán híres LeMans 24h évenként megrendezésre kerülő, a világ legrégibb és leghíresebb állóképességi versenye ihlette. 2012-es létrehozása óta a Michelin minden világbajnoki címnél ott volt a bajnok csapat mellett. A versenysorozatban a LeMans 24h hoz hasonló gépjármű kategóriák vannak, viszont egy-egy verseny azért nem 24 órát, “csupán” 6 órát tart. Az idei 8 fordulós sorozat 7. futama után, a Porsche kettős győzelmével a Michelin a Porsche-val együtt úgy tűnik ismét elhozza a bajnoki címet.

Michelin3

Porsche Carrera Cup Ázsia

Új-Zéland nem csak a Rugby döntőt nyerte meg, Kiwi Chris Van der Drift nyerte PCCA sorozatban a 2015ös évet. A versenysorozatról annyit érdemes tudni, hogy nagyon erős Porsche 911 GT3-as autók csapnak össze kizárólag Michelin abroncsokon. Ez egy remek példa arra, hogy egy csúcsteljesítményű autót, csúcsteljesítményű abroncsokkal optimalizálják össze. A Porsche és a Michelin mérnökei együtt dolgoznak azon, hogy létrehozzák a jövő gumiabroncsait, amik megfelelnek az alábbi követelményeknek: gyorsaság, biztonság, hosszú élettartam, maximális vezetési élmény, kompromisszumok nélkül.

Michelin5

Super GT

Japánban imádják a sportautókat, pláne, ha saját márkáról lehet szó. Így van ez a rendkívűl népszerű Autobacs Super GT szériával is, ahol Nissan GT500-asok csapnak össze a pályákon. Az elmúlt négy évből 3 alkalommal a Michelin biztosította a bajnok csapatnak az abroncsokat. És bár a 15 résztvevő csapatból csupán kettő csapat használ Michelin abroncsokat, így is kiemelkedő a teljesítmény, hisz az utolsó futam előtt a két Michelin-es csapat a 2. és a 4. helyen áll.

Michelin4

És persze lehetne folytatni a Formula-E sorozattal, ami idén is nagyon izgalmasnak ígérkezik. Hétvégén a 2. szezon 2. futama következik majd Putrajaya, Malaysia-i pályáján.