Stuttgart.  A Mercedes-Benz jelentős lépést tesz a jövő irányába az új E-osztállyal. Az üzleti limuzin tizedik generációja stílusteremtő a letisztult és mégis érzéki formatervével, valamint kivételes minőségű, exkluzív belső terével. Az E-osztályban számos technikai innováció ünnepli világpremierjét – többek között új szintre emelkedik a kényelmes, biztonságos vezetés, az asszisztens rendszerek pedig új dimenziót nyitnak. Az infotainment és kezelőrendszerek emellett teljesen új élményt kínálnak. Ugyancsak példaértékű, hogy az új fejlesztésű, könnyű dízelmotor és a rekorder aerodinamikai értékek a szegmensben új mércét állítanak a hatékonyság tekintetében, miközben az új, opcionálisan elérhető többkamrás légrugózás kivételes kényelmet és dinamizmust szavatol.

„Az E-osztály a Mercedes-Benz márka lényegét jeleníti meg, a múltban már számtalanszor helyezte magasabbra a mércét a felső-középkategóriában. Most ezeket a hagyományokat meglovagolva a jövőbe kormányoz számos csúcskategóriás innovációjával. Az új E-osztály még egy lépést tesz a teljesen autonóm közlekedés felé, emellett fokozott hatékonyságot, biztonságot és kényelmet kínál, ráadásul úgy csökkenti a vezetés közbeni stresszt, hogy közben intenzívebb autóvezetési élményt kínál”, mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG vezetőségi tanácsának tagja, a Mercedes-Benz Cars fejlesztési részlegének és a csoport kutatásainak vezetője.

E 220 d, AVANTGARDE, Night Paket, hyazinthrot, schwarz/macciato E 220 d, AVANTGARDE, Night Package, Hyazinth red, black/macciato

E 220 d, AVANTGARDE, Night Paket, hyazinthrot, schwarz/macciato
E 220 d, AVANTGARDE, Night Package, Hyazinth red, black/macciato

Kupé-vonalak és erőt sugárzó kiállás

Az új E-osztály szofisztikált, magabiztosan stílusos és sportos. Elődjével összehasonlítva a tengelytáv 65 mm-rel növekedett (2939/2874), miközben a teljes hossz 43 mm-rel gyarapodott (4923/4880). Formája a Mercedes-Benz szedánok jellegzetes arányait tükrözi. A hosszú motorháztető a kupészerű tetővonallal egy izgalmas sziluettet hoz létre, mely széles hátsó traktusban végződik. Az erőteljesen kiszélesített karosszériát rövid túlnyúlások, hosszú tengelytáv, nagy kerekek és feszített formák jellemzik, melyek friss, stílusos és dinamikus összképet nyújtanak.

Az alapverzió a klasszikus Mercedes-hűtőrácsot viseli a motorháztetőn található csillaggal. Az EXCLUSIVE line is ezt a vonalat képviseli, csak részletgazdagabb kialakítással. Az AVANTGARDE és AMG Line modellek egyértelműen sportos hűtőrácsot kapnak, középen nagy Mercedes-csillaggal.

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun
E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

A belső formatervezés magasabb szintje

Az új E-osztály belső tere az érzelem és az intelligencia összeolvadásáról tesz tanúbizonyságot. A Mercedes-Benz formai filozófiáját megtestesítő sarokkövek elkülöníthető formákkal és érzéki lendülettel egyesülnek. Az opcionális extrák között két újgenerációs, nagyfelbontású kijelzőt találunk, melyek 12,3 colos, szélesvásznú méretet tesznek elérhetővé – elsőként a szegmensben. A közös üvegburkolatuk alatt a két kijelző egyetlen szélesvásznú megjelenítővé olvad össze, amely lebegő hatást kelt, miközben erősíti a belső tér horizontális kialakítását. A szélesvásznú egységben a hagyományos műszercsoporthoz hasonlóan virtuális műszereket találunk a vezető közvetlen látóterében, valamint egy központi kijelzőt a középkonzol felett. A vezető három különböző stílus közül választhat a műszercsoport számára: a „Classic”, a „Sport” és a „Progressive” eltérő hangulatot sugároznak.

Interieur sattelbraun/macciato Interior saddle brown/macciato

Interieur sattelbraun/macciato
Interior saddle brown/macciato

Az autók világában a kormánykeréken elsőként találhatunk érintésérzékeny vezérlő gombokat. Ezek egy okostelefon felületéhez hasonlóan precízen reagálnak a hosszanti vagy függőleges húzásokra, lehetővé téve a vezető számára a teljes infotainment rendszer használatát – csupán ujjmozdulatokkal. Mindezt anélkül, hogy a vezetőnek a kezét le kellene vennie a kormánykerékről, ez pedig a lehető legkisebb mértékben tereli el a figyelmét az útról.

A központi rendszer további vezérlői között találhatunk egy érintőfelülettel rendelkező vezérlőt a középkonzolon, amely kézírást is képes felismerni, de jelen van a LINGUATRONIC beszédvezérlési rendszer is. A legfontosabb funkciók közvetlen gombokat kaptak, így például a légkondicionáló berendezés kezelésére, és – ismételten elsőként – bizonyos vezetési segédrendszerek ki- és bekapcsolására.

Interieur schwarz/macciato Interior black/macciato

Interieur schwarz/macciato
Interior black/macciato

Az új, intelligens grafikus kialakítás a nagyfelbontású megjelenítéssel és animációkkal, a leegyszerűsített logikával tovább fokozza ezt a teljesen új kezelési élményt. A tágas belső tér emellett a luxus kategória eleganciáját kimért sportossággal vegyíti.

Hangulatvilágítás 64 színben

A belső tér megvilágítása a tartós, energiahatékony LED-technológiát használja. A különböző felszereltségi szinteken elérhető hangulatvilágítás is így tesz, és 64-féle színváltozatával a személyre szabhatóság csúcsát jelenti. A középső kijelző, a műszerfali betétek, a középkonzol tárolói, a kapaszkodók, az ajtózsebek, az első és hátsó lábtér, a tetőkonzol és az opcionális Burmester® high-end 3D surround hangrendszer magas hangsugárzói is részesülnek a hangulatos fénysugarakból.

Üléskialakítás: első osztály

Az új E-osztály belső terét illetően ki kell emelni az üléseket. Ergonomikus, szoborszerű kialakításuk a Mercedes-Benz hagyományosan hosszú távú utakra alkalmas kényelmét kifinomult, sportos megjelenéssel egyesíti, mely egyedi kialakítással mindegyik felszereltségi szinten elérhető. A szegmensben szintén újdonságként debütál a Hőkomfort csomag fűthető kartámasszal, mely az ajtókon és a középkonzolon található felületeket fűti igény esetén.

 

Interieur sattelbraun/macciato Interior saddle brown/macciato

Interieur sattelbraun/macciato
Interior saddle brown/macciato

Új motorgeneráció

Az új E-osztály kétféle motorral lesz elérhető a piaci start idején: az E 200 négyhengeres benzinmotort, az E 220 d pedig teljesen új négyhengeres dízelmotort kínál.

A piaci indulást követően további modellvariánsok lesznek elérhetőek, beleértve a hibrid technológiás E 350 e-t. A konnektoros PLUG-IN HYBRID lenyűgöző dinamizmussal és hatékonysággal rendelkezik, egy feltöltéssel mintegy 30 kilométernyi teljesen elektromos, vagyis emisszió-mentes közlekedést tesz lehetővé. Négyhengeres benzinmotorja az erőteljes elektromotorral együtt 279 lóerős (205 kW) rendszerteljesítményt kínál 600 Nm nyomatékkal együtt. Ennek köszönhetően az E 350 e egy nagyteljesítményű sportautó menetteljesítményét nyújtja, miközben kevesebbet fogyaszthat, mint egy kisméretű, kompakt autó.

A legerősebb dízel variáns továbbfejlesztett SCR kipufogó-technológiával rendelkező hathengeres motort kap 258 lóerős (190 kW) teljesítménnyel és 620 Nm nyomatékkal.

További variánsként csatlakozik a kínálathoz az E 400 4MATIC, melynek hathengeres benzinmotorja 333 lóerőt (245 kW) teljesít, és 480 Nm nyomatékkal rendelkezik.

Kiemelkedően hatékony motorok

Modell Hengerűr-

tartalom, cm3

kW/lóerő Nm 0-100 km/h

mp

l/100 km CO2

g/km

E 200 1991 135/184 300 7,7

 

5,9 132
E 220 d

 

1950 143/195 400 7,3 3,9 102
E 350 d 2987 190/258 620 5,9 5,1 133
E 350 e 1991 205/279 600 6,2 2,1 49

Előzetes adatok

Az új E-osztály összes hajtásláncához szériában jár az ECO start-stop funkció. A benzinmotorok megfelelnek az EU 6-os emissziós előírásoknak, miközben az új OM 654 négyhengeres dízelmotor már a jövőbeli RDE határértékeket szem előtt tartva született meg.

Kilencsebességes automataváltó

A piaci bevezetéskor az összes modell az új 9G-TRONIC kilencsebességes automataváltót kapja szériában. Ez gyors váltásokat és alacsony motorfordulatszámot tesz lehetővé, amely különösen előnyös a hatékonyság és a zajszint szempontjából.

Futómű – sportos kényelem

Az új E-osztály futóműve agilis vezetési élményt kínál kanyargós úton a kategóriában elérhető lehető legnagyobb rugózási kényelem mellett. A szedán szériában acélrugókkal érkezik. Ehhez három DIRECT CONTROL futómű áll rendelkezésre szelektív lengéscsillapítással:

  • Komfort futómű
  • Kényelmes Avantgarde futómű sportosabb karakterrel,
    15 milliméteres ültetéssel
  • Sportos futómű adaptív lengéscsillapítással és 15 milliméteres ültetéssel, amely a klasszikus sport felfüggesztést helyettesíti

Mercedes-Benz E-Klasse Limousine (W 213) 2016 Mercedes-Benz E-Cl

A vezetési asszisztens rendszerek következő generációja

A Mercedes-Benz az új biztonsági és asszisztens rendszerekkel magasabb szintre emeli a biztonságot, a kényelmet és a járművezető tehermentesítését.

DRIVE PILOT: ezzel a rendszerrel a Mercedes-Benz egy újabb lépést tett az autonóm közlekedéshez vezető úton. Mostantól a DISTRONIC távolságtartó rendszer autópályákon és országutakon nem csupán a megfelelő követési távolságot képes automatikusan tartani, hanem első ízben követni is képes az előttünk haladó járművet, egészen 210 km/h sebességig. A funkció ezáltal tehermentesíti a járművezetőt, hiszen nem csupán a fékezésektől és gyorsításoktól kíméli meg, de a kormányzás asszisztens révén a sávtartásban és kanyarodáskor is segíti.

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun
E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

Aktív fékasszisztens útkereszteződés-funkcióval: a rendszer a szériában járó változathoz képest kibővített funkciókat tartalmaz, és szélesebb sebességtartományban képes felismerni a járműveket és a gyalogosokat. Ezen felül útkereszteződésekben illetve csomópontokban felismeri a keresztirányú forgalmat, és ha elmarad a járművezető reakciója, autonóm fékezésre képes, továbbá első ízben felismeri a feltorlódott kocsisor végét, és ilyen esetekben jóval korábban tud autonóm fékezést kezdeményezni. Ennek köszönhetően 100 km/h-t meg nem haladó sebességeknél a balesetek akár teljesen elkerülhetők, illetve magasabb sebességeknél lényeges mértékben csökkenthető azok súlyossága.

Kikerülés asszisztens: a szintén új opciónak számító Kikerülés asszisztens rendkívül hasznos kiegészítése az Aktív fékasszisztens gyalogosfelismerő funkciójának. Amennyiben a járművezető egy veszélyhelyzetben tudatosan vagy ösztönösen kikerülési manővert hajt végre, a funkció támogatást képes nyújtani úgy, hogy pontosan kiszámított kiegészítő kormányzási nyomatékokkal segíti a műveletet. Ez segít a sofőrnek abban, hogy a gyalogost kontrolláltan ki tudja kerülni, ezt követően pedig könnyebben visszaterelje a járművet a megfelelő helyzetbe, így biztonságosabban abszolválva a manővert.

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun
E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

  • Távirányítású parkolássegéd: egy okostelefonos alkalmazás segítségével ez a rendszer első ízben teszi lehetővé kívülről a jármű parkolóházakban és parkolókban való önálló ki- és beparkoltatását, így nagyon szűk parkolóhelyeken is komfortos be- és kiszállást biztosít.
  • Car-to-X kommunikáció: 2013-ban a Mercedes-Benz volt az első gyártó, amely a járművek Car-to-Car (jármű a járművel) hálózatát egy utólag beszerelt megoldással szériaéretté tette. Ezt követi konzekvens módon a következő lépés, amellyel a világon először szériába kerül az első teljesen integrált Car-to-X megoldás. A mobilhálózat alapú információcsere a többi, például előttünk lévő járművek információit felhasználva messze előrelát. Ezáltal a járművezető az eddigieknél korábban értesülhet a fenyegető veszélyekről, például egy, az út szélén veszteglő lerobbant járműről, de például akár kemény esőzésekről vagy csúszós úttestről. Az új E-osztály az információkat fogadja és egyben szórja, a figyelmeztető üzeneteket a járműállapotok kiértékelésével a rendszer automatikusan kiértékeli, vagy ez manuálisan, a vezető révén is megtörténhet.
  • PRE-SAFE® oldalirányú impulzus: ez a rendszer a Vezetői segédrendszerek PLUS tartalma. Felismert oldalütközés esetén az ütközés előtti pillanatban a vezető vagy az utas preventív módon oldalra mozdul az ülésben a veszélytől távolabbi irányba. Ilyenkor a rendszer az ütközés oldalán a másodperc töredékrésze alatt felfúj egy légkamrát, ami az első ülések oldaltámaszában található. Ezáltal nagyobb lesz a távolság az ajtótól, az utasokra ható erők pedig mérséklődnek.
  • PRE-SAFE® Sound: ez a rendszer a belső füli emberi reflexre alapoz, amit stapedius reflexnek neveznek. A PRE-SAFE® Sound felismert ütközésveszély esetén a jármű hangszóróin keresztül egy rövid, hangos hangjelzést szólaltat meg, ami kiválthatja a stapedius reflexet, ami az utasok fülét ’természetes zajcsillapítással’ felkészíti a baleset erős zajterhelésére.
  • A nagyfelbontású MULTIBEAM LED fényszórók a lámpánként 84 darab egyenként vezérelhető, nagyteljesítményű LED által az úttestet automatikusan, eddig nem látott pontosságú fényelosztással és rendkívül világosan világítják meg, mégpedig a közlekedés többi résztvevőjének elvakítása nélkül. Ez annak köszönhető, hogy a bal- és jobboldali fényszórók fényeloszlása egymástól függetlenül irányítható, és a közlekedési szituációkhoz nagyon dinamikusan igazítható. Az Intelligens világítási rendszer tompított és távolsági fényvezérlése mindezeken felül első ízben teljesen digitálisan, bárminemű mechanikus aktuátor nélkül történik – világújdonságként ide sorolható a Dinamikus kanyarfény funkció is, ami szintén tisztán elektromos vezérlést kapott.
  • Digitális járműkulcs: ez a rendszer a Near Field Communication (NFC) technológián alapulva lehetővé teszi, hogy saját okostelefonunkat használhassuk járműkulcsként.
E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

E 400 4MATIC, AMG Line, selenitgrau magno, Leder schwarz/sattelbraun
E 400 4MATIC, AMG Line, selenit grey magno, leather black/saddle brown

Széllel szemben

Az aerodinamikai teljesítmény egyike az E-osztály kivételes hatékonysága mögött rejlő okoknak. Itt az E-osztály új mércét állít fel a rekordot jelentő 0,23-as légellenállási együtthatóval (cd). Ennek eléréséhez az aerodinamikai szakértőknek számos részletet kellett optimalizálniuk és új ötleteket megvalósítaniuk. Például az AIRPANEL továbbfejlesztett elzáró rendszere – amely a legtöbb motorhoz elérhető EXCLUSIVE és alap szinten – a hűtőrács állítható belső lamelláit képes kinyitni, ha további hűtés szükséges. Továbbá egy második záró panel a rendszámtábla alatt található légbeömlőnél tovább fokozza a rendszer összteljesítményét. A szofisztikált aerodinamika minimalizálja a szélzajt és garantálja, hogy az E-osztály csendesebb még néhány luxuskategóriás modellnél is.

A magyarországi induló listaár a Mercedes-Benz E 200 modell esetében 11.863.920 forint, míg az E 220 d modell esetében 12.523.850 forint, mely árak 2016. február 1-től érvényesek.