Már tíz éve, hogy bemutatták a Chiron elődjét az azóta is méltán híres és tekintélyt parancsoló Veyront Genfben. A Bugatti ismét célba ért, a Chiron méltó örököse lesz a Veyronnak. Bár rengeteg találgatás látott napvilágot az utóbbi időben, végre minden kitisztult. Nem hibrid, de attól még egy igazi technikai csúcs az egész gépjárműgyártásban. 

image (1)

A Chiron nevet a Bugatti az egykori Formula 1 pilóta Louis Chiron után adta.

csm_002_Louis-Chiron_Portrait__bc8632c89f

Louis Alexandre Chiron (1899. augusztus 3. – 1979. június 22.) monacói autóversenyző, volt Formula–1-es pilóta. Bugattival kezdett versenyezni 1923-ban, 28-ra már Európa legjobb versenyzői között emlegették. Az 1929-es indianapolisi 500-on hetedik helyen végzett. 1934-ben megnyerte a francia nagydíjat egy Alfa Romeoval. Ő tartja a legidősebb rajthoz álló versenyző rekordját, az 1955-ös monacói nagydíjon 55 évesen és 292 naposan vett részt.

2017-Bugatti-Chiron-1012-876x535

2017-Bugatti-Chiron-1041-876x535

Bár külsőleg egyértelmüen a Veyron utódja a Chiron, de mégis maximálisan megfelel a mai kor elvárásainak. Technikai értelemben egyész egyszerűen a legnagyobb teljesítményű sorozatgyártásban készült jármű a földön… Ehhez nincs mit hozzáfűzni, csupán a nyers adatokat, 1500lóerő, 0-100km/h 2,5másodperc!, végsebessége pedig 420km/h 😀 , úgy, hogy a Chiron majd’ 2 tonna – 1995 kg.

image (2)

image (3)

Az erőforrás alapját a Veyron 8literes W16 motorja adja, de gyakorlatilag mindent kicseréltek benne, amit csak lehetett. Új szívórendszert, befecskendező sort, 4db nagyobb és erősebb turbót, és az azok hűtését szolgáló rendszert is. Érdekesség, hogy kétfázisú feltöltéssel működik a motor. Két turbó szolgálja az erő alapját már alacsony fordulaton, kettő pedig 3800fordulat felett kapcsol. Így már nem meglepő, hogy az elődhöz képest +500lóerőt préseltek még ki. És bár “alap” esetben a Chiron végsebessége 380km/h-ban van szabályozva, elérhető egy “top speed mode”, amivel már bátran kifuthatjuk a 420km/h-s végsebességet is.

image (4)

image (5)

És, hogy mivel tartják az új Bugatti Chiront az úton? Nos a csúcsteljesítmények ötvözésével. Ezért esett a Michelinre a Bugatti választása. Igazán tekintélyes Michelin Pilot Super Sport, elöl 285/30 20″, hátul 355/25 21″ méretben kerülnek az autóra, így bebiztosítva a tapadást. Az autó áráshoz képest töredék áron vásárolhatunk abroncsot a Chironhoz 🙂

2017-Bugatti-Chiron-109-876x535

A tervezett gyártási szám 500, amiből már most 130 darabot előrendelésben értékesítettek, és vélhetően a bemutatás után tovább növekedik ez a szám. Darabját 2,4 millió euroért már meg is rendelhetjük.

2017-Bugatti-Chiron-1021-876x535

Fotók: bugatti.com caranddriver.com