A Bridgestone készített egy kutatást, amelyből kiderült néhány érdekes adat. Tízből négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint 50%-a jellemzően délután és este, sötétedés után történt. A közlekedésbiztonsági szempontból is veszélyes abroncssérülések 20%-a lakott területen kívül következett be, ráadásul úgy, hogy minden harmadik esetben a gépjárművezetők nem egyedül ültek az autóban – derül ki a Bridgestone Magyarország kutatásából. A felmérés rámutat arra is, hogy ezeket a helyzeteket az autósok több mint 60%-a helyszíni kerékcserével orvosolta, ami legalább 1 órát vett igénybe. Ez azért is veszélyes, mert korábbi kimutatások szerint az autópályák leállósávjában a „túlélési idő” átlagosan mindössze 20 percre tehető.

A fenti problémák orvoslására és közlekedésbiztonsági szempontokra is alapozva készítette el a Bridgestone az új DriveGuard abroncsát, amellyel defekt után még akár további 80 kilométert is mehetünk 80 km/órás sebességgel, így baj nélkül eljuthatunk egy biztonságos helyre, felkereshetjük a legközelebbi gumiszervizt vagy akár haza is érhetünk. A DriveGuard abronccsal a gépjármű defekt esetén is irányítható marad, így ez a váratlan esemény nem jelent közlekedésbiztonsági kockázatot.

Akár egy éles tárgy okozta sérüléssel is az oldalfalban használható az abroncs átlag 80km-t

A leállósávban átlagosan 20 perc a túlélési idő

Bár közvetlenül a defektekre visszavezethető balesetek száma Magyarországon alacsony, a statisztikák azt mutatják, hogy az abroncssérülések miatt félreálló autósokra számos veszély leselkedik. A mostani felmérésből jól látszik, hogy a defektek 20%-a lakott területen kívül történik, ráadásul olyan útszakaszokon, ahol nem lehet, vagy nehéz biztonságosan félrehúzódni és kicserélni a sérült kereket. Korábbi adatok szerint a hazai autópályákon a megállástól számítva 20 percig van esélyünk a túlélésre a leállósávban.

Bridgestone DriveGuard keresztmetszet

Életet menthet a jó abroncsválasztás

„A magyar autósok 70%-a sajnos nem szán elég figyelmet a gumiabroncsok megfelelő állapotára, noha a defektek egy részét elkerülhetnék, ha betartanának néhány egyszerű szabályt. Ilyen például az abroncs nyomásának rendszeres ellenőrzése, vagy a megfelelő műszaki állapot. A Bridgestone új DriveGuard abroncsait úgy fejlesztettük ki, hogy megerősített oldalfalainak és a speciálisan kialakított hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé tegye, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és akár további 80 km-t megtegyenek 80 km/óra sebességgel” – mondta Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke

mintázat, teljesítmény

Hogyan működik a DriveGuard abroncs?

A DriveGuard az optimalizált, megerősített, masszív oldalfalának köszönhetően megtartja a jármű súlyát hirtelen levegőveszteség esetén, biztosítja a jármű irányíthatóságát, így az további 80 km-t tehet meg akár 80 km/óra sebességgel. A továbbfejlesztett poliészter köpeny- és szövetváz kiváló ellenállást biztosít a hőtermelődéssel szemben, növelve az abroncs élettartamát. Mindemellett a Nano Pro-Tech gumikeverék csökkenti a szénmolekulák közötti súrlódást, így csökkentve a hőtermelődést az abroncs oldalfalában, segítve annak alaktartását. A DriveGuard speciális hűtőborda-kialakítást kapott az oldalfalon, ami a megemelkedett hőt az abroncs pereme felé vezeti, így segítve minőségének megőrzését, növelve ezáltal a biztonságot és az élettartamot. Fejlesztésekor az egyik legfontosabb szempont volt, hogy a DriveGuard irányítható legyen a nedves útfelületen is. A magas csatornakialakításának az üres tér optimalizált eloszlatásával a minta középső részében biztosítja a kiváló vízelvezetést, a magas szilikontartalmú keverék pedig a rövid féktávot. És valóban, nulla guminyomás, gyakorlatilag a szelepet kivéve is irányítható és vezethető marad az autó!

Gyakorlatilag a legfontosabb, leggyakoribb méreteket fedi le a DriveGuard

Kinek ajánlott a Bridgestone DriveGuard abroncs?

Az autónak mindenképp rendelkeznie kell guminyomás mérő műszerrel, ez az első fontos feltétele annak, hogy DriveGuard abroncsot használhassunk. Ez 2014-től minden autóban kötelezően be van már építve, de korábbi tipusokban is megtalálható(vagy utángyártott rendszerrel felszerelhető). A DriveGuard igazán széles méretpalettán kapható, így a főbb tipikus méreteket maximálisan lefedi, (195/65R15, 225/45R17 stb.) és külön érdekesség, hogy több méret is a tatabányai Bridgestone gyárban készül. Ebben a kategóriában a Bridgestone DriveGuard adja a legjobb teljesítményt nedves útfelületen, illetve gördülési ellenállás tekintetében. Nedves úton “A” gördülési ellenállása pedig “C” besorolást kapott. Tény, hogy egy esetleges 80km-es defektes út után az abroncs a hőhatásoktól illetve a nagy igénybevételtől elhasználódik (az abroncs belső felülete felgyűrődik), de inkább egy új abroncsot vegyünk helyette, mint a saját vagy családunk életét kockáztatnánk, mert a biztonság az első.