A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team nagy reményekkel készül a 2018-as szezon
második fordulójára, az e hét végén, február 15-18- án megrendezett Svéd Rallyra. A
csapat remekül indította az évet, hiszen a múlt hónapban két dobogós helyet is szereztek
a Monte-Carlo Rallyn, most pedig egy olyan megmérettetés előtt állnak, ahol a Yaris WRC
tavaly a legelső győzelmét aratta Jari-Matti Latvala vezetésével. Nem is kérdés, hogy a
csapat minden tagja idén is a győzelemre készül.

1973-ban a Svéd Rally volt az egész világbajnokság alapfutama, és ma is ez az egyetlen olyan
esemény a versenynaptárban, amit kizárólag téli körülmények közt, havas-jeges utakon
rendeznek. A jégpáncélon szöges gumiabroncsok biztosítják a tapadást, és a pilóták a
kanyarokban még a hóbuckákat is kihasználják – és mi tagadás, hó aztán akad itt bőven. A
szervezők idén is kemény téli időjárásra számítanak. A futam egy szupergyors szakasszal indul
Karlstadban csütörtök éjszaka, majd pénteken folytatódik, méghozzá úgy, hogy a mezőny a
norvég határt is átlépi majd. Pénteken rendezik a klasszikus svéd szakaszokat (Hagfors és
Vargasen), majd újra Karlstad következik és egy ‘sprint’ a Torsby szervizpark közelében. Itt is ér
majd véget vasárnap a rally egy Power Stage szakasszal.

“Svédország olyan hely, ahol erősnek számítunk, ráadásul éppen túl vagyunk egy jól sikerült
finnországi havas teszten, ahol minden pilótánk két napon át edzett. De még így nyitva marad
egy kérdés: bár tudjuk, hogy milyen sokat fejlődtünk, de vajon mások mennyit fejlődtek? A
futamon egyébként teljesen hóborította utakra számítunk, ami nagyon jól fekszik a pilótáinknak.
Az autóval mindenki elégedett: Jari-Matti tavaly első lett itt, Ott végig szorosan a nyomában volt,
Esapekka pedig mindig is otthonosan mozgott a havon, bár persze kevesebb a tapasztalata,
mint a többieknek. Magabiztosak vagyunk, ugyanakkor realisták is: mindig van mód a tudásunk
fejlesztésére.” – fogalmaz Tommi Mäkinen a Toyota Gazoo Racing World Rally Team
csapatfőnöke .

“A Svéd Rally az egyik kedvencem, és 10 éve itt arattam első WRC-győzelmemet is – bár ez
ma már nagyon távolinak tűnik. Szerintem az autónk most jobb, mint tavaly volt: a tesztek során

 

a lassabb és technikásabb szakaszok tökéletesítésére összpontosítottunk, és sikerült is
javítanunk ezen a területen. Azt mondják, a verseny idén még keményebb lesz. Szép kihívás
lesz túlszárnyalni a tavalyi teljesítményemet, de biztos vagyok benne, hogy esélyesek vagyunk
a győzelemre. A hétvégén elindultam a régi Toyota Celicámmal egy havas finn rallyn Juho
Hänninennel, ami egyrészt nagyon jó buli volt, másrészt remek felkészülést jelentett.” – teszi
hozzá Jari-Matti Latvala, a 10. rajtszámú autó pilótája.

„Még mindig sokat kell tanulnom a Yaris WRC-ről, de amikor a teszt során havon autóztunk,
végre megértettem, miért Jari-Matti nyert tavaly Svédországban. A futam első felében csak át
kell látnunk, hogyan mennek itt a dolgok, de persze remélem, hogy a dobogós helyekért
küzdhetünk majd. Ha nagyon sok lesz a hó – márpedig úgy tűnik, hogy sok lesz –, akkor a
második startpozíciónk nem számít túl szerencsésnek, de persze az időjárás még változhat.
Egyszerűen csak élvezni akarom a versenyt, és a lehető legjobbat kihozni magamból.” – árulja
el a 8. rajtszámú autóval versenyző Ott Tänak.

“Mostanra volt már pár napom, hogy kiheverjem a csalódást, amit az okozott, hogy Monte-
Carlóban lecsúsztam a negyedik helyről – de végeredményben ebben is több volt a jó dolog,
mint a rossz. A hibámig nagyon szépen autóztunk, és erre törekszem majd Svédországban is.
Egy jó teszten vagyunk túl, ahol két nap alatt 400 kilométert autóztunk, és ez nagyon jó érzéssel
tölt el. Az autót remekül felkészítettük Svédországra, ami nagyon más lesz, mint Monte-Carlo:
Montéban néha önuralom kell ahhoz, hogy az ember elég lassan autózzon, de a svéd utakon
egészen más a helyzet. Tavaly nem álltam itt rajthoz, úgyhogy kicsit kiestem a rutinból, de a
havon szerencsére mindig elég magabiztos voltam.” – meséli Esapekka Lappi, a 9. rajtszámú
autó pilótája.